Actueel

Een kleine haiku over zondag 30 april:
Bus bus bus bus bus
Bus bus bus bus bus bus bus
Pastasalade

De missende dagverslagen komen nog!

Dagverslag donderdag 27 april:

Om 7 uur werd Simone wakker, Emma was nog niet wakker dus ze bleef nog en uur stil in bed liggen tot ze om 8 uur aan een ontbijt van koekjes en warme melk (typisch Italiaans) werd gezet. Daar deden ze lekker lang over en om 5 voor verzameltijd (9 uur) vertrokken ze. Ze waren niet eens de laatsten.
We vertrokken met de bus naar Sirmione, een pittoresk dorpje op een schiereiland in het Gardameer. We liepen enthousiast naar het kasteel daar om erachter te komen dat de SAB vergeten was te reserveren (de eerste SAB-vergissing tot nu toe), dus er werd wat vrije tijd ingelast, stut-steungewijs. Simone liep met haar groepje achter de stutten aan die allerlei plannen hadden, onder andere een 'aesthetic' fotoshoot.
Om 12 uur konden we toch in het kasteel, alwaar wat mooie SAB- en begeleidersfotos gemaakt werden. Daarna wandelden we naar het hoogste punt van het eiland (onderweg nog een stutfotoshoot) waar de ruine van een oude Romeinse villa lag. Yannick en Maria Teresa wisten te vertellen dat de oude bewoner van deze villa een schrijver was met enigszins dubieuze liefdesrelaties.

Die middag bij terugkomst in Verona werd er gerepeteerd in het Veronees conservatorium en daarna pizza gegeten. De pizzas bleven maar komen dus vertrokken we iets te laat richting het Teatro Filarmonico voor de opera Norma. De binnenkomst verliep daardoor wat chaotisch, met boze nette operakijkende mensen die tegen Reiniers schenen aan schopten omdat hij er langs wilde.
De opera was zeer indrukwekkend met vet goeie hoorns, wel een beetje lang (3 uur).
Daarna kon Simone lekker in de auto terug naar haar gastgezin, in tegenstelling tot de campinggasten die mochten lopen.

Vrij naar ervaringen van Simone, door Lucas (begeleider)

Als bonus nog wat woordgrappen van Jochem:
Wandelend langs het Gardameer: 'Wat wil je nog Meer?'
Een trap in de ruine: 'Deze treden worden steeds groter. Het is een overtreffende trap'
In de ruine werd een muur overeind gehouden aan een kabel: 'Ze houden 'm aan het lijntje'
Er zaten gaten in de ruine, men wist niet wat de functie daarvan is geweest: 'Ze hebben het niet in de gaten gehouden'
Gevraagd naar hoeveel grapjes hij nog had, ook weer langs het Gardameer: 'Nog veel Meer!'

Dagverslag woensdag 26 april:

Beginnen we met overlooplannen of beginnen we met wakker worden? We hadden overloopplannen maar waren in slaap gevallen, we hadden wel een wekker gezet om kwart over 12 maar die ging ineens om kwart over 5 af, dus daar hadden we niks meer aan. Iedereen had overloopplannen maar niemand heeft iets gedaan.

Toen werden we om 6.45 wakker van mooie trompetgeluiden en echt wakker van mooie vioolglissande van Lisanne en haar intense gezicht.

Daarna moesten we koffers opruimen, dat hadden we nog niet gedaan. Marianna ging lekker douchen en kwam daardoor te laat voor het ontbijt, maar niemand merkte dat.

Het regende de hele tijd buiten, dat is ook een belangrijk detail, en het heeft zelfs gesneeuwd.

De OP en KIP (Sabine en Anke) werden kletsnat door het inpakwerk.

Marianne en de andere kamergenoten waren lekker aan het bezemen en moesten hun dikke mooie dekens naar beneden brengen. Marianna pakte zo'n grote stapel dat ze niks meer zag en viel dus van de trap af.

Vervolgens hadden we een leuke busreis met veel mooie muziek; bijv:

Spice Girls – Wannabe

Rick Astley – Never gonna give you up

en meer favorieten!

In de plaspauze had Marianna een hele lekkere cappucino en hoefde Sabine niet te betalen voor de wc, een grote plus.

Vervolgens kwamen we in het prachtige grijze regenachtige depressieve Verona aan. Het was wel warmer dan in Nederland, waar het hagelde/sneeuwde. We begonnen direct met repeteren en maakten nog een mooie wandeling door de motregen (tijdens de wandeling werden goede verhalen verteld over onhandigheidjes als van de trap vallen en tenen stoten). Daarna kwam het Italiaanse orkestje en repeteerden we nog even met hun dirigent. Hoogtepunt was Pirates of the Caribbean, met beide orkesten geleid door Jan, waarbij het plafond letterlijk naar beneden kwam (er kwam pleisterwerk los getrild). Na de repetities allemaal hele lekkkere Italiaanse hapjes. Marianna stond met Maria Teresa, Stefan en allemaal Italiaanse jongens die een Italiaans gesprek aan het voeren waren met allemaal Italiaanse grapjes dus ze voelde zich een beetje uitgesloten.

De communicatie verloopt nog niet zo soepel, vindt Sabine. Zo vroegen ze aan Marianna in het Italiaans of ze Italiaans kon. Had niet zo veel zin.

Toen even opruimen en dan naar de gastgezinnen en camping!

Welterusten.

Sabine en Marianna

Dagverslag dinsdag 25 april:

Het was leuk.

Groetjes van de begeleiders

Dagverslag maandag 24 april:

We zijn wakker gemaakt door Naut en Jimi met hun drumstel en bekkens. Dat was niet zo heel erg chill, want het geluid was best wel oorverdovend. Daarna zijn we gaan ontbijten, dat is altijd wel lekker hier, lekker brood, lekkere jam, lekkere ham (die ham vindt Simon heel lekker!). Daarna zijn we weer veel gaan repeteren, dat is ook wel leuk, maar zo veel per dag hoeft voor mij ook weer niet! Daarna zijn we gaan wandelen door de bergen naar de waterval, dat was superleuk! Bij terugkomst nog meer repetities. Toen kwam het avondeten, dat is in Italie altijd superlekker, maar het is wel jammer dat de eigenaren hier Vlaams zijn en dus niet echt Italiaans eten koken, behalve de soep als voorgerecht. Die vind ik altijd superlekker! Na het avondeten zijn we weer gaan repeteren en dat liep wel iets uit en daardoor konden we het avondspel niet echt meer doen, maar we hebben nog wel twintig minuutjes gevolleybald met z'n allen tegelijk, dat was leuk!

Nu nog even wassen, tandenpoetsen, en dan naar bed!

Simon Laeven, 11 (ons jongste lid!)

Dagverslag zondag 23 april:

We werden vanochtend wakker met mooi uitzicht op de bergen en met fantastisch weer. Helaas was dat dan wel om 7 uur. Na de hele ochtend te hebben gerepeteerd, hebben we in de rust met z'n allen met de hond van de eigenaren gespeeld (de eigenaren zijn overigens Vlaams, wat heel handig is met communiceren). We hadden de rust nodig want daarna zijn wij lekker een eindje gewandeld door de bergen. Dit was een mooie tocht langs verschillende watervallen en grotten. Hierna gingen we verrassend genoeg weer repeteren. 's Avonds hebben we met z'n allen een leuk spel gedaan en om 21 uur moesten de jongeren naar bed. Het was een leuke eerste dag.

Robin & Quirine

Dagverslag zaterdag 22 april:

Hallo ouders en andere belangstellenden,

Ik heb vandaag de taak gekregen om een klein verslagje te schrijven. Vandaag was een leuke dag. Eerst hebben we in de bus gezeten. Daarna zaten we nog steeds in de bus. Toen reden we nog een stukje verder met de bus. We zijn ook een aantal keer gestopt. Dit was ook erg leuk, omdat het heel gezellig was. Een keertje hebben we ook krantenmeppertje gedaan. Dat was wel echt super leuk. Misschien wel leuker dan in de bus zitten. Toen kwamen we aan bij de jeugdherberg. Dat was ook leuk omdat we lekker hebben gegeten. Het waren niet de standaard jeugdherberopwarmmaaltijden dus daar hebben we allemaal heel erg van genoten! Behalve de mensen die er niet van hebben genoten natuurlijk en daarvan waren er nog wel een paar. Toen ging iedereen slapen. Dat was ook wel erg gezellig omdat we voor het eerst op de kamers lagen.