Actueel

Zondag 28 april door Emilie

Vandaag was het de eerste volle dag repeteren. Om 7 uur werden we bruut gewekt door het bestuur. Vervolgens moesten we om 8 uur aan het ontbijt zitten. Wij als 1e en 2e violen hadden een groepsrepetitie met Jan, de rest van het orkest had ook groepsrepetities.

Daarna hebben we geluncht met zoute soep als voorgerecht, het hoofdgerecht was een schnitzel met ook zoute frietjes. Maar de eerste dag begon wel goed met de lunch want volgens de begeleiders komt er slechter eten aan. Na de lunch hadden we rust. Als gezellige stutjes moesten wij op onze kamer gaan zitten, terwijl de steunen naar buiten mochten. Een deel daarvan ging voetballen, (wat niet al te goed ging, er is namelijk iemand erg akelig gevallen. Alles is uiteindelijk goed gekomen, dus kunnen we verder met de reis.) Ook zijn we nog gaan wandelen, en hebben wij geprobeerd als veegploeg iedereen bij de groep te houden. Na nog een repetitie hebben we avondgegeten met brood, wat voor ons toch wel wennen was. Vervolgens hebben we onze voetbalcompetitie voortgezet waarbij wij helaas 2e zijn geworden met erg oneerlijk spel tegen de begeleiders, nadat er een bal in Nikki’s gespeeld.

Dat was onze eerste dag van onze reis.

Maandag 29 april door Lynn

Door een vrolijke ‘goedemorgen’ werden wij gewekt. Daarna zijn we lekker gaan ontbijten en zijn we gaan repeteren. Na de lunch is er hard geleerd voor de examens en veel mensen gingen ook slapen, vanwege een onrustige nacht. We zijn vandaag ook begonnen met het oefenen in ensembles, voor in La France. Na het avondeten hebben we een leuk avondspel gespeeld, en zijn we daarna naar bed gegaan voor een mooie nieuwe dag! Auf Wiedersehen!

Dinsdag 30 april door Lisanne, Nienke en Rozemarijn

We zijn vanochtend wakker gemaakt door Quianne, Sem en Anna. Ze stonden met slagwerk voor onze deuren, dus we waren snel wakker. We hebben veel repetities gehad net als de andere dagen. Na de laatste repetitie hadden we gastdirecties. De begeleiders en Jan zaten in een Jury en hebben op een leuke gekke manier Josephine, Ayma en Sem beoordeeld op hun dirigeer kwaliteiten. Daarna hebben we gezellig gebarbecued en we hebben een gezellige bonte avond gehad. Thijs en Laurens presenteerden de bonte avond en er waren natuurlijk veel acts. Onder andere hebben we een quiz gespeeld gemaakt door het bestuur. De koperblazers speelden ook wat en Naut en Jimi speelden super goed op het slagwerk. De begeleiders konden hun irritaties kwijt in hun act. Zij deden vervelende orkest leden na, maar het belangrijkste wat er vandaag is gebeurd is dat we te horen kregen dat we naar Disneyland Parijs gaan!

Woensdag 1 mei door Josephine

Eindelijk zijn we in Frankrijk!! Na een lange dag in de bus- met wat vertraging, stops en pech- zijn we eindelijk in de jeugdherberg! :) Het plan was, om tussen half tien en tien weg te rijden uit Duitsland, maar natuurlijk omdat we het AIO zijn, vertrokken we om 10.40... Daarna reden we lekker door, totdat de bus niet meer hard kon gaan, en we pech hadden. We reden door naar een soort van restaurant in België. Daar kon de bus gefixt worden. Er volgde een (behoorlijk lange) tijd vol friet, ijsjes spelletjes, kletsen en verveling. Toen kwam de reparateur erachter dat er een papieren zak voor een filter zat. De tijd daarna ging niet helemaal volgens plan.. want uiteindelijk kwamen om 23.30 aan.. Toch was de dag behoorlijk leuk, en zijn we allemaal blij dat we zijn aangekomen in Frankrijk.

Donderdag 2 mei door Joost, Laurens en David

Donderdag 2 mei begon met een fruitsalade, om 00:15... Nog half doof door de harde muziek uit de bus, begaf iedereen zich (heel) langzaam naar zijn kamer. Na een welverdiende en in kwaliteit verbeterde nachtrust werden wij om 8:30 gewekt door twee leden van de kopersectie. Na een stevig ontbijtje, zetten wij koers naar de Bourgondische streken. Na in de Dijon te zijn gearriveerd splitsten wij ons, zoals een kind een dubbellikker ijsje zou smikkelen, in twee groepen. De eerste, en tevens grootste, groep ging naar een Notre Dam wannabe. De andere groep heeft met veel plezier de traptreden van een hoge toren geteld (het waren er 360). Na van wat vrije tijd te hebben genoten maakten we een rendezvous en gingen we in hoog tempo naar een winkelcentrum. Op deze locatie, die overigens het klimaat bezat van een woestijn waar de regen zich nog altijd op zich laat wachten, verrastten we in ensembles shoppers met de verwarmende klanken van onze instrumenten en sloten we af met een groots tutti. Als dank voor dit concert kregen we een flinke bak gevuld met het grote genot van zachte paaseitjes en een rendier knuffel die we hebben omgedoopt tot Reindier. Ondertussen sloeg de klok half zes en vertrok de bus voor een laatste keer deze dag, opweg naar de jeugdherberg. Daar sloten we de dag, voor het eerst deze week, af met een volwaardige maaltijd.

Met liefs geschreven vanuit het tromperspectief van de trompetsectie.

Vrijdag 3 mei door Chaja en Lisa

Vandaag werden om 6:00 uur gewekt. Om 6:30 uur moesten we in de ontbijtzaal zijn, om een hele kleine hoeveelheid pasta te halen om mee te nemen voor het avondeten. Om 7:07 uur vertrokken we met de bus naar Disneyland! Daar kwamen we rond 10:15 uur via de VIP ingang aan. Toen we er waren, werd de bus onderzocht door honden en wij moesten backstage wachten. Daarna hadden we een soundcheck, om 12:00 uur begon het concert. We speelden Pirates of the Caribbean, Lord of the dance, Tarantella en Hungarian air and dance. Het was heel leuk om in Disneyland te spelen, maar het ging wel super snel voorbij! Toen we klaar waren mochten we zelf het park in, we werden opgedeeld in vier groepjes: twee ‘die-hards’ achtbaangroepjes en twee groepjes die niet graag in achtbanen gingen (losergroepjes). We mochten tot 17:15 uur in het park blijven, we hadden dus iets meer dan drie uur. Het was wel kort, omdat er heel veel lange wachtrijen waren van ongeveer een uur. Toen we weer hadden verzameld, gingen we met z’n allen naar de bus. In de bus was het erg gezellig, we hebben gezongen en spelletjes gedaan. In de bus had Jan gezegd dat hij het concert ook heel leuk vond en dat we het goed hadden gedaan. Toen we terug waren sloten we de dag af met een lekker stukje pizza! Wij hebben met Reinier nog één potje rond om de tafel gedaan. Nu moeten we snel gaan slapen, anders worden de begeleiders boos ;)

Tot zondag!! X Chaja en Lisa

Zaterdag 4 mei door Jimi

Mijn dag begon met onze kamer die kort na 00:00 bij Sabine nog even een grap heeft uitgehaald. Om kort te zeggen, hebben we een constructie gebouwd waarbij de gordijnen die voor de deur hangen vallen wanneer iemand er doorheen loopt. Dit hebben we al meer dan 10 keer met verschillende mensen uitgehaald. Ook al weet iedereen dat het onveilig is om een entree te maken in onze kamer, blijft het gebeuren, vooral bij de begeleiders (zij kunnen er wel over lachen). Na een lekker lang tukje gedaan te hebben werden we om half 9 gewekt door een wekploeg (die wederom de gordijnen liet vallen). Zoals gewoonlijk ontbeten we een uur later en hadden we daarna kort de tijd om ons nog even klaar te maken voor het vertrek naar ons laatste concert. We stapten in de bus en na circa 3 kwartier waren we beland in Avallon. Daar gingen we even de McDonalds in (waar we overigens niets mochten kopen van de begeleiding :( ) zodat iedereen die naar de toilet moest nog even kon gaan. Toen liepen we naar een prachtige kerk, die de Notre Dame van Avallon genoemd werd (zover ik weet, die Franse teksten begreep ik niet helemaal). Tijdens onze wandeling terug naar de bus was het nogal aan het regenen, waardoor iedereen doorweekt de bus in stapte. Na de reis van ongeveer 2 en een half uur was iedereen weer droog en waren we gearriveerd bij onze bestemming, waar we speelden in een klein gebouwtje naast een heel gezellig café. Daar bouwden we alles op en hielden we een korte generale repetitie. Met het concert was het publiek niet uitzonderlijk groot, maar het publiek dat er was was erg geïnteresseerd en vond het heel leuk dat wij er waren! Merkwaardig was dat veel mensen die kwamen kijken ook Nederlands spraken. Na het concert waarbij we ons gehele repertoire gespeeld hadden kregen we veel complimenten, en opmerkelijk was een vrouw die zei dat ze mij heel grappig vond omdat ik de hele tijd heen en weer rende tussen al het slagwerk. We kregen in het café nog heerlijk avondeten en om 7 uur werden we teruggebracht naar de jeugdherberg, waar we om half 11 arriveerden. We hebben nog even ons ontbijt en lunch voor morgen klaargemaakt, en nog even gechilld in de eetzaal met snacks. Als slot hebben we Reinier nog even als kers op de taart geraakt met de gordijnen, wat gefilmd is door Inge en mij. Nu gaan we heerlijk slapen! Liefs, Jiemie